- 0 kr
Köpvillkor i korthet
Se fullständiga köpvillkor nedan.
Allmänt
För att göra en beställning i vår webbutik behöver du acceptera köpvillkoren samt vår integritetspolicy. I denna policy kan du läsa om hur vi behandlar dina personuppgifter när du handlar hos oss. Efter mottagen beställning skickar vi så snart som möjligt en orderbekräftelse till dig via e-post som bekräftar beställningen. Vi reserverar oss för slutförsäljning av produkter samt eventuella bild- eller skrivfel i webbutiken, i annonser eller annat marknadsföringsmaterial samt produktbeskrivningar.
Betalsätt
Vi använder Payson kortbetalning som betallösning. Samtliga priser är angivna i svenska kronor (SEK) och inkluderar gällande moms. Priserna inkluderar inte fraktavgiften, vilken anges separat. Totalpris för beställningen visas innan du slutför beställningen och i orderbekräftelsen.
Erbjudanden
Ibland har vi kampanjer, rabattkoder och andra erbjudanden för olika produkter. Erbjudanden kan inte kombineras med andra rabatter om det inte uttryckligen anges annat.
E-postutskick
Vi skickar erbjudanden och nyhetsbrev via e-post om du är kund hos oss och inte har motsatt dig marknadsföring från oss, eller om du i annat fall har samtyckt till att motta marknadsföring från oss. Du kan när som helst tacka nej till marknadsföring genom att mejla oss och meddela att du vill avregistrera din e-post
Frakt
Vi levererar endast inom Sverige och EU. Frakten är 55 SEK inom Sverige och 95 SEK inom EU. Observera att du måste välja International Delivery för beställningar utanför Sverige. Den förväntade leveranstiden är max en vecka inom Sverige, något längre till övriga länder (vi skickar våra produkter i början av veckan, så leveranstid beror på när i veckan du lägger din beställning). Vi skickar huvudsakligen produkterna med Schenker, i vissa fall med Postnord. Innan leverans sker, kommer du att motta en sms-avisering som visar var och när din beställning ska avhämtas eller tas emot. Det är därför viktigt att du uppger korrekt mobilnummer. Du ansvarar för att du mottar eller löser ut din beställning under den tid som anges i aviseringen. Paket hämtas i första hand ut personligen med giltig legitimation och löpnummer. För outlösta beställningar har vi rätt att ta ut en avgift på 150 SEK för vår hanteringskostnad av beställningen samt för returfrakten till oss.
Ångerrätt för privatpersoner
Som privatperson har du lagstadgad rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar. Det finns dock olika undantag, bland annat för livsmedel. Därför har du ingen ångerrätt när du handlar i vår webbutik.
Reklamation för privatpersoner
Vid beställning i vår webbutik har du alltid rätt att reklamera din produkt. Det gör du via kundtjänst. Om du anser det vara fel på produkten ska du kontakta oss så snart som möjligt efter att felet upptäcktes. För att reklamationen ska vara giltig måste den alltid göras inom skälig tid efter det att du märkt eller borde ha märkt felet. Vi önskar dock att du kontaktar oss omedelbart via kundtjänst så att vi kan rätta till det eventuella felet.
1. Allmänt
- Dessa allmänna villkor (”Köpvillkoren”) gäller mellan Desserter utan gränser och dig som gör en beställning från oss via webbutiken (www.desserterutangranser.se). Utförliga kontaktuppgifter och övrig information om Desserter utan gränser framgår under Kundtjänst. Köpvillkoren gäller endast för dig som är konsument och som genomför din beställning och därmed köper en vara av oss via webbutiken.
- Utöver köpvillkoren gäller även vår integritetspolicy. I denna policy kan du läsa om hur vi behandlar dina personuppgifter när du handlar hos oss.
- Du som handlar som privatperson behöver vara över 16 år och inte stå under förmyndarskap. Om du är under 16 år krävs dina målsmäns samtycke för att få beställa hos oss.
- Vi kan när som helst ändra dessa Villkor, men de ändringar som du godkände vid tiden för ditt köp gäller alltid för det köpet. Alla ändringar kommer att framgå av senast publicerad version av köpvillkoren på www.desserterutangranser.se. Ändringar träder ikraft från det att du har accepterat köpvillkoren, det vill säga i samband med att du genomför ett nytt köp.
2. Avtal och beställning
- För att kunna genomföra ett köp i webbutiken måste du acceptera köpvillkoren.
- Efter mottagen beställning skickar vi så snart som möjligt en orderbekräftelse till dig via e-post som bekräftar beställningen. Avtal om köp ingås först när vi skriftligen har bekräftat beställningen och du har fått orderbekräftelsen per e-post.
- Vi förbehåller oss rätten att neka en beställning, exempelvis om du har angivit felaktiga uppgifter eller beställningen inte går att uppfylla på grund av slutförsäljning.
- Observera att vi aldrig restnoterar produkter som tillfälligt är slut. Sådana produkter måste beställas om på nytt vid ett annat tillfälle.
3. Produktinformation m.m.
- Vi reserverar oss för slutförsäljning av produkter samt eventuella bild- eller skrivfel i webbutiken, i annonser eller annat marknadsföringsmaterial samt produktbeskrivningar. Vi har rätt att korrigera sådana eventuella fel, ändra eller uppdatera informationen i webbutiken och att löpande genomföra produktändringar och förbättringar i webbutiken.
- Bilder i webbutiken som visar produkter, i annonser och annat marknadsföringsmaterial ska uteslutande ses som illustrationer och inte någon specifikation över produktens egenskaper, funktioner, ursprung eller någon garanti. Desserter utan gränser ansvarar inte för information i webbutiken som kommer från en tredje part.
- Innehållet i webbutiken är skyddat av upphovsrätt. Produktnamn och logotyper kan även vara skyddade av varumärkesrätt eller enligt marknadsrättslig lagstiftning. Detta innebär att varumärken, firmanamn, produktnamn, bilder och grafik, design, layout samt information om produkter, tjänster och annat innehåll inte får kopieras eller användas utan föregående skriftligt medgivande från Desserter utan gränser.
4. Priser och betalning
- Vid beställning gäller de priser som vid tidpunkten för beställningen anges i webbutiken, om annat inte uttryckligen har avtalats eller om omständigheterna inte uppenbarligen föranleder annat. Samtliga priser är angivna i svenska kronor (SEK) och inkluderar gällande moms. Priserna inkluderar inte fraktavgiften, vilken anges separat. Totalpris för beställningen visas innan du slutför beställningen och i orderbekräftelsen.
- Desserter utan gränser strävar efter att webbutiken i största möjliga mån ska innehålla korrekt information. Vi reserverar oss dock för att webbutiken kan innehålla skrivfel och felaktiga priser och vi är inte bundna av priser som du insåg eller borde ha insett var felaktiga. Om ett felaktigt pris har angetts för en beställd produkt, kommer vi att meddela dig och invänta eventuellt godkännande av det korrigerade priset innan beställningen anses godkänd.
- Du kan betala för ditt köp genom de betalningsalternativ och enligt de separata betalningsvillkor som anges i webbutiken. Vi använder Payson kortbetalning som betallösning.
5. Kampanjer, rabattkoder och andra erbjudanden
- Desserter utan gränser kan från tid till annan genomföra kampanjer, rabattkoder och andra erbjudanden för olika produkter (”Erbjudanden”). För produkter som omfattas av sådana erbjudanden gäller det förmånliga priset eller de förmånliga villkoren under den begränsade period som finns angiven i samband med det aktuella erbjudandet eller så långt lagret räcker. I övrigt gäller dessa villkor.
- Erbjudanden kan inte kombineras med andra rabatter om det inte uttryckligen anges annat. Vid avslutande eller återkallande av erbjudandet, ska dessa villkor gälla i sin helhet för de produkter som tidigare omfattades av erbjudandet.
6. E-postutskick
Vi skickar erbjudanden och nyhetsbrev via e-post om du är kund hos oss och inte har motsatt dig marknadsföring från oss, eller om du i annat fall har samtyckt till att motta marknadsföring från oss. Du kan när som helst tacka nej till marknadsföring genom att kontakta oss via kundtjänst och meddela att du vill avregistrera din e-post.
7. Leverans
- Kostnad för frakt tillkommer vid beställning om inget annat uttryckligen framgår i samband med din beställning. Vi levererar endast inom Sverige och EU. Frakten är 55 SEK inom Sverige och 95 SEK inom EU. Observera att du måste välja International Delivery för beställningar utanför Sverige. Observera att begränsningar i de olika alternativen kan förekomma.
- Leveranstid kan variera beroende på vilket alternativ du väljer. Den förväntade leveranstiden är max en vecka (vi skickar våra produkter i början av veckan, så leveranstid beror på när i veckan du lägger din beställning).
- Om inte annat särskilt avtalats, sker leveransen senast 30 dagar från det att Desserter utan gränser skriftligen bekräftat beställningen genom orderbekräftelsen. Observera att leveranstider är ungefärliga och att avvikelser från dessa kan ske. Om din beställning är försenad, kommer du att få ett meddelande om detta.
- Vi skickar huvudsakligen produkterna med Schenker, i vissa fall med Postnord. Innan leverans sker, kommer du att motta en sms-avisering som visar var och när din beställning ska avhämtas eller tas emot. Det är därför viktigt att du uppger korrekt mobilnummer. Du ansvarar för att du mottar eller löser ut din beställning under den tid som anges i aviseringen. Paket hämtas i första hand ut personligen med giltig legitimation och löpnummer. För outlösta beställningar har vi rätt att ta ut en avgift på 150 SEK för vår hanteringskostnad av beställningen samt för returfrakten till oss.
8. Ångerrätt för privatpersoner
- Som privatperson har du lagstadgad rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar. Det finns dock olika undantag, bland annat för livsmedel. Därför har du ingen ångerrätt när du handlar i vår webbutik.
9. Reklamation för privatpersoner
- Vid beställning i vår webbutik har du alltid rätt att reklamera din produkt. Det gör du via kundtjänst. Om du anser det vara fel på produkten ska du kontakta oss så snart som möjligt efter att felet upptäcktes. För att reklamationen ska vara giltig måste den alltid göras inom skälig tid efter det att du märkt eller borde ha märkt felet. Vi önskar dock att du kontaktar oss omedelbart via kundtjänst så att vi kan rätta till det eventuella felet.
- Vi rekommenderar att du undersöker produkterna när du tar emot dem och att du anmäler eventuella skador på emballaget direkt till transportören eller utlämningsstället och antecknar skadorna på frakthandlingarna.
- Om vi kommer överens om att du ska returnera produkten så ansvarar du för produktens skick från det att du tar emot produkten till det att vi tar emot den. Vi rekommenderar därför att produkten skickas i originalförpackning och väl emballerad med spårbar försändelse. Vi löser inte ut några produkter som returneras mot postförskott eller efterkrav.
- När vi har tagit emot den reklamerade produkten och konstaterat att reklamationen är giltig kommer vi att ersätta dig enligt gällande lag. Det innebär att felet kommer att avhjälpas eller att vi kommer att byta ut den felaktiga produkten mot en ny. Om det inte är möjligt eller om vi annars bedömer det som mer kostnadseffektivt, kan vi istället göra en återbetalning av det belopp du betalat för din beställning inklusive returkostnaden. Observera att vi har rätt att neka en reklamation om det visar sig att produkten inte är felaktig enligt gällande lag och att vi i sådant fall inte betalar tillbaka eventuella utlägg för returfrakt.
10. Tillämplig lag och tvister
- Om du har frågor rörande reklamationer, din ångerrätt eller andra frågor som rör din beställning är du välkommen att kontakta vår kundtjänst.
- Du som är konsument kan även vända dig till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) via arn.se eller per post till Box 174, 101 23 Stockholm. Vid eventuell tvist följer Desserter utan gränser AB ARN:s rekommendationer. Som konsument har du även möjlighet att klaga via EU:s webbaserade plattform för tvistlösning som du når via http://ec.europa.eu/consumers/odr.
Dessa köpvillkor ska tolkas och tillämpas enligt svensk lag.